İçeriğe geç

Hasarlı Kargoyu Kim Öder

Hasarlı kargodan kim sorumlu?

Kargo görevlilerinin hasarlı kargo kayıtlarını tutmaları gerekmektedir. Kargo görevlisinin herhangi bir belge, kayıt veya protokol düzenlemediği durumlarda ürünü teslim almadan görevliye iade edebilir veya kargo bölümünde kontrol edip teslim alabilirsiniz.

Kargoda kırılan ürünü kim öder?

Kargoda hasar varsa, alıcı kargoyu teslim alırken rezervasyon yaptırmalı ve hasarı uygun şekilde bildirmelidir. Taşıyıcı, malları alıcıya teslim edene kadar meydana gelen her türlü kayıp, hasar veya gecikmeden sorumludur.

Kargom yolda kırıldı ne yapmalıyım?

Kargo teslimatı sırasında herhangi bir hasar varsa; Kargo paketinizde delik, çürük, yırtık veya sıvı teması olduğunu tespit ederseniz, kargo görevlisine “Hasar Tespit Raporu” hazırlatmalısınız. Hasar Tespit Raporu’ndaki ifade: “Ürün geldiğinde kontrol edildi ve hasarlı olduğu görüldü (hasarı belirtin).”

Teslim edilmeyen kargodan kim sorumlu?

Yargıtay 11. Hukuk Dairesi’nin 23 Aralık 1997 tarih ve 1997/9653 sayılı kararıyla 1997/8647 sayılı karar açıklanmıştır. Bu karara istinaden sorumluluklarını yerine getirmeyen yük taşımacılığı yapan şirketlerin artık müşteriye verdikleri zararı tazmin etmeleri gerekmektedir.

Kırılan kargoyu kim karşılar?

Yükün yırtılması, yük içerisindeki eşyaların dış etkenler sonucu zarar görmesi veya yük içerisindeki eşyaların bozulması gibi durumlarda meydana gelen hasarlardan kural olarak yük firması sorumludur.

Kargoda zarar gören üründen kim sorumludur?

Kargo şirketleri, ürünü göndericiden teslim alıp alıcıya teslim edene kadar geçen süreçte mallardan sorumlu olan tek kurumlardır. Kargo şirketlerinin sorumlu olduğu bu ürünlerin olası hasar veya kaybı durumunda, kargo şirketi tek başına sorumludur.

Kırılan ürünü kim öder?

Tüketiciler, mağazada yanlışlıkla kırdıkları ürünlerden sorumludur.

Garantiye gönderilen ürünün kargo parasını kim öder?

Tüketicinin, Kanun’un 11. maddesinde sayılan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi halinde satıcı, işçilik gideri, yedek parça bedeli veya başka bir ücret talep etmeksizin malı onarmak veya onarmak zorundadır.

Kargo kaybolursa kim sorumlu?

Kargo kaybından kimin sorumlu olduğunu soruyorsanız, hasar veya kaybı tazmin etmekle yükümlü olan satıcı ve sipariş verdiğiniz kargo şirketidir.

Kargodan gelen televizyon kırık çıktı ne yapmalıyım?

Yeni aldığım ürün arızalı çıktı. Ne yapmalıyım? Yetkili servis ağı olan ve yetkili servisler tarafından montajı yapılması gereken ürünlerin değişimi de yetkili servisler tarafından yapılmaktadır. Bu tür ürünler servislerden alınan “değişim raporu” ile gönderilmemeli veya teslim edilmemelidir.

Yurtiçi kargo ürünüm kırık geldi ne yapmalıyım?

Müşteri, gönderinin geldiği veya geldiği servis birimine (şube/acente) veya servis biriminin bağlı olduğu bölge müdürlüğüne yazmalıdır. Buradan tazminat talebinde bulunmak için dilekçeye ulaşabilirsiniz.

Kargo kırılmaması için ne yapmalı?

Sağlam ve hafif ambalaj kullanımı Ambalaj kullanımı çok önemlidir. Ürünlerin nakliye sırasında kırılmasını önlemek için sert ve hafif ambalajlar kullanılmalıdır. Ancak bunu yapmadan önce, belirli nakliye şirketinin hassas ürünleri kabul edip etmediğini netleştirmek uygun olacaktır.

Geç gelen kargoya dava açılır mı?

Paketinizin ulaşmadığını söylüyorsanız; Mevzuat gereği, vatandaşların ilgili kargo şirketine gerekli maddeler çerçevesinde başvurarak, yaşadıkları sorunu belirtmelerine rağmen sorun yaşamaya devam etmeleri halinde; elinizdeki bilgi ve belgeleri kullanarak ilgili bakanlığa, Ulaştırma Bakanlığı’na veya bölge müdürlüklerine şikâyette bulunabilirsiniz.

Kargolar kaç TL üzeri sorumluluk kabul etmiyor?

Cihazın ağırlığı 10.000 TL’den fazla olduğu için kargo sorumluluğunu almıyoruz. Bu nedenle kargo şirketleri aracılığıyla anlaşmalı olduğumuz sigorta şirketlerimiz var. Cihazı size gönderdiğimizde sigortalı olarak size göndereceğiz. Bunun için peşin ödeme yapmamız gerekiyor.

Kargo şirketi tüketici haklarına şikayet edilir mi?

Zararın nakliye şirketi tarafından tazmin edilmemesi halinde, malın değerine bağlı olarak tüketici hakem heyeti veya tüketici mahkemesine başvurulması mümkündür.

Kargo kaybolursa kim sorumlu?

Kargo kaybından kimin sorumlu olduğunu soruyorsanız, hasar veya kaybı tazmin etmekle yükümlü olan satıcı ve sipariş verdiğiniz kargo şirketidir.

Kargo şirketini kime şikayet edilir?

Paketinizin ulaşmadığını söylüyorsanız; Mevzuat gereği, vatandaşların ilgili kargo şirketine gerekli maddeler çerçevesinde başvurarak, yaşadıkları sorunu belirtmelerine rağmen sorun yaşamaya devam etmeleri halinde; elinizdeki bilgi ve belgeleri kullanarak ilgili bakanlığa, Ulaştırma Bakanlığı’na veya bölge müdürlüklerine şikâyette bulunabilirsiniz.

Kargo şirketlerini kim denetliyor?

Yük, acente, komisyonculuk, kargo veya yolcu taşımacılığı işlemleri ve şikâyetleri Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının görev alanına giren hizmet alanlarıdır.

Gelen kargoyu teslim almazsam ne olur?

Kargo sahibi kargosunu bu süre içerisinde teslim almazsa, kargo şirketi genellikle nakliye ücreti ve depolama ücreti gibi ek maliyetler talep edecektir. Kargo sahibinin kargosunu teslim alamadığı durumlarda, kargo şirketiyle iletişime geçerek kargonun durumunu öğrenebilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

mecidiyeköy escort Gaziantep Araban Escort